måndag 26 september 2011

Härliga Heden

Ibland åker hundarna och jag ner till Revingehed och tar en riktigt lång promenad. Man kan gå i evigheter på dessa vidsträckta marker. Har man tur kan man få syn på de flera hundra kor som går och betar här året om. Tänk att få ha det som de har det. Måste vara himmelriket för en ko, tänker jag. Aldrig har det hänt att de har varit precis där jag går. Och det är väl kanske tur. Att bli omringade av en så stor flock med kor känns ju inte så bra. Kanske att jag skulle lösa en sådan situation med Sallys hjälp. Eller inte. Hoppas att det stannar vid fantasin. Det har dock hänt att korna har gått över vägen några gånger när jag har kommit med bilen. Då får man stanna och vänta.... Och vänta. Lite som i en sån där amerikansk komedi.

Vi hade en riktigt mysig morgon i allafall. Denna gång var min mamma med. Hon har varit här på besök hela helgen.





1 kommentar:

  1. Vilket härligt gäng :-)
    Rose-Marie, Movits matte

    SvaraRadera