söndag 18 november 2012

Lilla Heelerspecialen Skåne

Gårdagen spenderades på konstgräs när SLHK anordnade Lilla Heelerspecialen utanför Hässleholm. Först ut på morgonkvisten var agility, blåbärsklass och öppenklass. Tyvärr kunde jag ju inte vara med där vilket grämer mig en del för banorna såg riktigt roliga ut.
Framåt lunch började utställningen. Jag hade med tre hundar. Och det ska väl erkännas så här i efterhand att min kropp knappast höll för det heller. Vilket jag får betala för i dag. Känner mig som en stel gammal fällkniv som gör sig bäst på soffan. Men på sätt å vis var det ändå värt det. Kul att komma ut och träffa alla underbara Heelervänner och delta på vår special.

Först ut av mina hundar var Catch som placerade sig som 2:a i hanarnas öppenklass. Han erhöll dessutom HedersPris. Bess gick i tikarnas juniorklass där hon placerades som 4:a bland sina halvsyskon med samma pappa. Megan deltog i tikarnas championklass där hon placerades 2:a med HedersPris. I klassen om bästa tik kom hon sedan på en 4:e plats.

Stort grattis säger vi till Bess pappa Telpoolwyn Yansoon som utsågs till Best In Show och som även vann avelsklassen där Bess ingick.

Några priser blev det att ta med hem och hänga på väggen men tyvärr är det rätt svårt att få bra bilder när man glömmer sin kameraman ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar