måndag 8 november 2010

Helgen i Herning

Vackra vyer
I fredags kväll hämtade Anna upp mig och Megan i Lund. I sikte hade vi en helg med hundutställning i Herning. Annas båda Heelerpojkar Kasper och Quintus var så klart med och tillsammans kamperade vi i ett rymligt hotellrum i Brande, utanför Herning. Vi var helt klart inte ensamma om att vara utställare 'on the road'. Tror nog att det inhystes hundar i varenda hotellrum i grannskapet och längs vägarna var det suspekt många kombin och familjebussar med hundloggor på.
On the road - again
Lördagens utsällning blev dock lite av ett platt fall. Med Megan som ju är Svenskt champion hoppades jag på ett cert så att hon även skulle bli Danskt champion. Annas båda grabbar är Nordiska champions och Anna hoppades på BIR med någon av dem. Trots bara 4 Heelers i ringen blev det inget sådant utdelat denna dag. Våra tre hundar fick betyget very good (och inte excellent som krävs för att gå vidare) och den fjärde hunden erhöll betyg good. Snopna samlade vi ihop våra saker och tänkte att vi nog fick ta en fin tripp ut till havet för att muntra upp våra sinnen. Det gjorde verkligen susen. Både vi och hundarna nöjt i fulla drag av promenad i solnedgången vid strandkanten och snart var dagens resultat som bortblåsta.

Kasper

Megan

Megan

Quintus

Kasper
 Söndagens resultat blev ett upphämt, till viss del. Både Kasper och Quintus erhöll excellent och fick tävla om bästa hane. Vann gjorde Quintus som även vann Bäst I Rasen och erhöll titeln Dansk Vinner 2010.
Megan fick återigen ett slätt very good och det var bara för mig att mäkta besviken konstatera att trots hennes 7 Svenska cert så stöter vi på patrull i Danmark och nu är till och med "tredje gången gillt" passerat.
Besviken och resa-, anmälningsavgift-, broar- och hotellrums- fattigare i plånboken grämde jag mig en bit på resan hem. Sedan dök det gamla mantrat upp och jag anmälde mig på stående fot till en ny Dansk utställning.

Skam den som ger sig!
Heelers i mini Chesterfieldsoffa - ett måste ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar