fredag 22 april 2011

Ett stakande projekt

Stefan inspekterar den nya grinden. Det här med staket är en viktig sak när man har hundar och barn och bor nära en väg. Men att skaffa rätt staket, mäta och få ner det i marken på ett stabilt och hållbart sätt kan vara lättare sagt än gjort. Vi hittade dessa grindar förra sommaren och kände direkt att de skulle passa väl på vår gård och för våra behov. Grindarna inköptes men att få ner grindstolpar i marken var inte helt lätt. En samling betongklumpar finns nu i vår ägo som ett bevis på hur svårt det kan vara att finna rätt. Att få ner de rätta i marken sedan var ett helt projekt i sig när två ohändiga personer jobbar med ren kroppsstyrka eller kanske bristen av den. Att tiden inte räcker till och tjälen gick i jorden gjorde inte direkt sitt.
Projekt blir till projekt här på gården men vi kämpar på om än i vad som känns lite som att jobba i uppförsbacke. Nu är grinden i allafall på plats. Kanske inte helt så klanderfritt som en hade hoppats men jag är nöjd ändå. För som jag gärna säger, jag lever hellre med att jag får kämpa lite med att stänga den än att behöva hoppa över staketet var gång jag skall gå till brevlådan...

Catch är kanske inte helt nöjd med grinden men han kan iaf kika genom springorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar