fredag 1 juni 2012

Livstecken

Hej! Här är jag!
Jag vet, jag har inte skrivit på jätte länge. Tänkte att det kanske inte gjorde så mycket och undrade om det var någon som överhuvudtaget läser min blogg. I går fick jag ett samtal enkom med antydan till att uppdatera mig blogg. Så länge det finns en läsare så får jag ju hålla bloggen vid liv ;)

Jag har varit sjukskriven i en månad och tiden både innan det och efter har gått på halvfart. Nu har jag jobbat en vecka och tar mig igenom dagarna lite i taget. Jag har i princip bott på soffan hela tiden så det är inte så mycket jag har att skriva om direkt. Anmälde mig i våras till en hel del agilitytävlingar men nu förstår ni som undrat varför jag inte kommit till start. Stefan har gjort ett stort jobb med djuren och både får och hästar har gått på bete i snart 2 månader.

Här är en snutt från när de släpptes i sommarhagen. Knatte spexar, hundarna vaktar så han inte springer på mig. Ja, ni förstår varför jag slutade filma där... Knatte har fö. flyttat nu, så kvar är bara de bruna damerna.



För hundarnas del är det tur att vi bor på gård, annars vet jag inte hur jag hade klarat det. De kan släppas ut för rastning och jag har fått pallra mig ut i någon av de stora hagarna och satt mig ett slag för att de ska få springa runt lite. Stefan har så klart också hjälpt till men han har ju även fått göra ett jätte jobb med mat, städning, handling, ta hand om Wilgot och se till så att alla djuren har det bra.

Det verkar dock inte ha gått någon nöd på våra hundar, de är rätt nöjda med att strosa runt och att bara slappa. Speciellt när det har varit varmt.

Slapp i solen på gårdsplanen.
Honey spatserar kaxigt förbi med leksak.
Någon som orkar bry sig?

Knappast... Riga gäspar. Megan lyfter inte
ens huvudet och kolla Catch bakben!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar