söndag 28 oktober 2012

Agilitytävling i Eslöv

I morse åkte jag och Bess till Eslövs ridhus för att inta position som supportrar på läktaren. Alice (Hillstar's All That Sweet) var anmäld till dubbla hoppklasser i klass 1 på Eslövs BKs officiella agilitytävling.

Jag är inte helt säker på antalet men jag tror att det är två tävlingar som Alice har varit ute på hittills och det skulle bli riktigt skoj att se henne och husse Christer in action på banan. Att det skulle vara ett så sammansvetsat och fartfyllt ekipage jag fick se hade jag inte riktigt kunnat gissa.Verkligen en kul överraskning att se hur fint de tog sig runt banan och hur bra Christer har tränat nästan helt på egen hand.

Jag filmade ett av loppen men tyvärr startade kameran i gång lite sent så de första hindrena kom inte med.


Med endast 5 fel för en liten miss vid sista tunneln tog de sig i mål och hamnade på en 6:e plats i resultatlistan. Därmed uppfyllde ekipaget Christers mål för året att komma på en topp 10 placering. Ingen dålig bedrift för dessa debutanter. De kommer att bli ett vasst team i framtiden, var så säker!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar