söndag 11 maj 2014

Agility i Forsakar

I går var vi på tävling i Forsakar, Degeberga. Det var en blöt dag men som tur var var vi förskonade från de största skurarna. Denna gång hade jag bara med mig en hund, Sally, då Riga inte får tävla i väntan på valpar.
Först ut för dagen var vår start i hoppklass 2. Vi gick i mål med en del rivningar och vägran. Tror det blev 28 fel. Men i mål kom vi. Tyckte Sally kändes stel så jag bannade mig själv för slarvig uppvärmning och lovade bättring till nästa klass.

Sagt och gjort. Till nästa klass fick Sally ännu grundligare uppvärmning. Vi gick i mål i agilityklass 1 med 15 fel. Två vägringar och en rivning. Ändå mycket mer flyt i loppet. Kände mig nöjd.

Forsakar var en välorganiserad och mycket trevlig tävlingsplats. Beläget i en stugby - perfekt för den som kommer längre i från! Banorna var roliga och en rolig sak till var att de diskade ekipagen fick en diskborste i mål. Kul att uppmuntra lite extra!

Idag sitter vi i ett tält på Söderåsens BK, Ljunbyhed. Regnet öste ner på vägen hit men än så länge är det uppehåll på tävlingsplatsen. Jag och Sally är ensamma i vårt tält i dag då barnen och Stefan är hemma och renoverar vidare i hallen. Men flera vänner från förr är här så vi har det bra ändå.

Vy från tältet i Forsakar:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar