onsdag 4 maj 2011

Hand(s) up!

 Tidigt betsesläpp i år och andra förberedelser för vad som komma skulle. I flera år har jag haft problem med mina handleder och situationen blev mer och mer ohållbar. Läkaren ville operera redan i höstas men att sköta alla djuren hela vintern med en hand var otänkbart. Så operationen fick vänta till våren. När kallelsen nu kom var det bara till att ordna allting snabbt och på bästa sätt.

Nu har jag framför mig 2 veckor med bandage och stygn, armen i högläge, bara en användbar hand, smärta och framförallt ingen bilkörning. Inte så lätt när man bor mitt ute på landet...

Men det mesta går att lösa. Upp för grusvägen några km och ta bussen med ett antal byten och förlängd resväg till jobbet. Sjukskriven? Nej det vill jag inte vara!

Connie får några dagars vila sedan ska jag ge mig på att rida med enhandsfattning, bara jag lyckas spänna sadelgjorden dvs.

2 veckor med bandage alltså. Sedan väntar ett ovisst antal med nedsatt styrka och viss smärta. Förhoppningen är ju att det därefter blir bättre än det var innan. Det ska nog gå! 

1 kommentar:

  1. Oj då, inget kul, men ändå skönt att få det gjort om det är nåt du haft besvär med länge...
    Enhandsfattning är jättebra, då kan man inte joxa i onödan :)

    SvaraRadera