fredag 16 december 2011

Fynd

I går var jag och Wilgot på Center Syd och letade julklappar. Hittade faktiskt några stycken så nu känner jag mig klar med julklappsgrejen. I år har vi sagt att vi ska hålla det rätt så sparsamt. Det kan vara lite svårt. Ja, det är ju kanske inte helt enkelt att vräka på heller om man har begränsade tillgångar och tid men att hålla det sparsamt kan vara svårt då man måste välja vilka presenter man helst ger (och hitta dem).

En tradition hos oss med julklapparna är att vi skriver rim på de flesta. Det tycker jag ger extra spänning och deltagande runt julklappsöppningen. Jag vill gärna se när var och en öppnar sina paket och ogillar när julklapparna delas ut hej vildt och sedan slits upp av var och en i egen vrå. En i taget, är mitt motto, då får det hellre ta sin tid. Jag värdesätter att man lägger ner lite tanke bakom julklapparna och för min egen del vill inte jag missa mottagarens reaktion på klappen jag har gett.

Vi passade på att veckohandla på Maxi när vi avslutat julklappsjakten. Där gjorde vi också ett fynd. Vad sägs om denna glass?! Förrutom namnet så är den KRAVmärkt och stödjer BRIS. Hoppas att den smakar lika förträffligt!

2 kommentarer:

  1. :) Har du sett att det finns en butik i Önneköp där de säljer fårskinn och diverse fårprylar och annat. Woolpack heter den. Öppet lör och lön 11 - 16. Du som är fårfreak, menar jag. /Micka

    SvaraRadera
  2. Hmmm. Det låter ju toppen! Tack för tipset Micka.

    SvaraRadera