fredag 2 december 2011

Julpynt

I år har det inte kommit fram något julpynt ännu. Adventsljustakarna har ställts i fönstret men det blev bara halva styrkan för resten har slutat att fungera. Har bytt lampor i dem så det kan inte vara det. Skyller på att de var billiga och inköpta på Ica. Wilgot och hans faster lyckades plocka fram två tomtar men mer än så är det inte. Har varken haft tid eller någon vidare julstämning. Sedan var det ju det där med julstädning. Jag vill ju gärna att det är grundligt städat innan man plockar fram en massa men att komma till grundligt blir liksom aldrig av. Det städas helt enkelt men mer än så räcker inte tiden till.

Julkataloger dimper ner i brevlådan tidigt på hösten. Det jag ofta funderar över när jag tittar i dessa är det här med julsängkläder. Köper folk verkligen det? Används dem? Hur gör man då liksom, bäddar man veckan innan jul eller i mellandagarna? Kanske har man en hel uppsättning så att man kan byta under hela december månad? Har ingen aning?

Är ni mer hemma på det här än jag så får ni gärna dela med er!

1 kommentar:

  1. Har ingen som helst erfarenhet i jul-sängs-kläder-frågan men vad roligt att du uppdaterar varje dag :) Jag följer bloggen ivrigt!

    SvaraRadera