torsdag 9 augusti 2012

Come on join the joybike



Roxette på radion vid frukostbordet gav både nostalgikänslor och lite effektiv peppning. Härlig sol ute och det stod klart att idag var dagen att ta pensionärscykeln på en längre runda.


Jag har 'pimpat min ride' dvs satt på extra långa stänkskärmar så att hundarna inte ska få grus från hjulen på sig och jag har även satt dit ett extra kedjeskydd. En bättre anordning för att koppla hundarna behövs om de ska vara fler. Vi får klara oss ett tag till tills min träff med Sven Svetsare har ägt rum.

4 Heelers bakom cykeln och en Sally i koppel 'the old style' och vi var iväg. Tyvärr kunde jag ju inte fota när vi cyklade men så här laddade var vi innan. Cyklade till ett ställe där hundarna kunde vara lösa och rasta sig men där fick jag gå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar