fredag 3 augusti 2012

Mamma har skaffat en pensionärscykel.

Fäller ner luckan på transporten och backar ut mitt senaste inköp.
- Titta Wilgot, mamma har köpt en pensionärscykel!
Hm. Det var ju inte riktigt den reaktionen jag hade tänkt mig.

Nöden är uppfinningarnas moder sägs det och lite så kanske det är.
Jag har funderat ett tag på hur jag ska kunna motionera hundarna med foglossning som blir allt värre. Gör ont och känner mig helt färdig i kroppen efter en medellång promenad.

Cykling sägs vara skonsammare än promenader och har funkat bra för mig men knappast att jag kan ta med alla hundarna samtidigt då jag inte kan ha dem lösa på alla sträckor. Två eller möjligen tre hundar är vad jag klarar av att cykla med men då vill jag helst inte ha Wilgot bak på cykeln också. Det gör tidsschemat för möjliga cykelturer begränsat och dessutom blir det rätt många vändor.

Finns det något sätt där jag säkert kan ta med Wilgot och åtminstone hälften av hundarna åt gången?

Hoppas att jag har hittat lösningen nu! Ska ordna för barncykelstolen och komma på någon bra anordning för hundarna bara, så ska vi nog snart ta oss ut på tur!

2 kommentarer:

  1. Du får dra en rundstav igenom korgen bak, sätta fast krokar i den så kan du ha några hundar bak på varje sida. Å Sen samma med korgen fram, blir rätt brett iofs men det skulle ju kunna va en ide :) /Marie

    SvaraRadera
  2. En bra anordning bakom cykeln hade inte varit helt fel. Har hittat en tillfällig lösning där jag kan ha 4 hundar fast. Alltid något och mycket bättre än innan. Men måste bygga upp en pakethållare eller liknande där Wilgots stol kan vara.

    SvaraRadera