tisdag 25 februari 2014

Soft i solen

De senaste dagarna har jag känt av en förkylning i kroppen. Ont i varje muskel och trött. Så trött. År av sömnbrist hjälper inte till här direkt.

Långpromenaderna har förklarligt blivit lidande. I sådana här lägen är jag väldigt tacksam att vi bor på gård. Jag har kunnat pallra mig ut i sommarhagen och låtit hundarna springa av sig.

Att kasta leksaker till ett helt gäng kan skapa lite spänd och gruffig stämning. Därför jobbar vi hårt på att den hund som har något i munnen får ha något i munnen. Ingen annan hund får komma och ta det. På så vis bråkar de inte och leksaken återlämnas till mig så jag kan kasta den igen. När hundarna leker för sig själva får de så klart kampa och göra vad de vill men under lek där jag kastar är det inte ok.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar