torsdag 20 mars 2014

Utställningshelg

Det har inte blivit av att jag har hunnit rapportera helgen ännu. Vilket är synd, för det har varit en riktigt lyckad utställningshelg.
I lördags åkte jag med två av mina hundar, Plex (Hillstar's Blue Moon Rocket) och hans familj till Danmark, Lille Skedsved. Det var en trevlig, om något blåsig dag. Kvällen innan trodde jag faktiskt att vi skulle få ställa in resan för att det blåste storm och kanske att Öresundsbron skulle stängas. Men vindarna avtog något, så vi kunde rulla sakta över sundet.
Resultatmässigt gick det inte så bra för mina hundar. Catch fick kritik för sina tippöron, vilka är perfekta i sig men dessvärre finns det domare med mindre koll på rasstandarden som anser att ståndöron är det enda rätta. Riga visade sig inte så väl och det felet får jag ta på mig helt och fullt. Vi har tränat så mycket agility och annat på sista tiden att kommandot "stå" har blivit bortglömt. Hon satte sig hela tiden och det mesta blev minst sagt rörigt i och med det.

Desto roligare var framgångarna för Plex del. Han erhöll CERT och BIM (BIR togs av hans halvsyster. Jätte kul!). Plex kan därmed förutom sitt Svenska championat titulera sig Dansk Champion. Jätte roligt för oss. Kennels första dubbelchampion!
Det var två utställningar på samma plats och dag fast med två olika domare och i den första erhöll Plex excellent och CK. Mina hundar var bara anmälda till en utställning då jag fick veta om detta med dubbla utställningar lite för sent.

På söndagen anordnades Lilla Heelerspecialen i Eskilstuna. Vi kunde inte närvara där men kenneln hade en uppfödning med, Hillstar's Come On Colleen. Colleen placerade sig som andra bästa tik i juniorklassen. Jätte kul att C-kullen nu har åldern inne och har börjat komma ut på utställning och visa upp sig! Jätte grattis till Ståhlskyttens kennel som äger Colleen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar