onsdag 16 juli 2014

Skodjungel


Bor man som jag, längs en grusväg och går långa promenader var dag, tränar agility på gräsbanor i olika väderlag och har vuxit ur praktiskt taget alla vettiga skor sedan graviditet ja, då är det bara till att ut i skodjungeln och leta. För saken är ju den att en enda sko ska passa för alla ovanstående kriterier samt inte minst även passa den föräldralediga plånboken. Eller ja, plånboken är ju inte föräldraledig. Kanske mer tvärt om. Och förresten, vem är föräldraledig egentligen? Varken jag eller barnen :)
Hur som. Idag slog jag till på ett par nya träningsskor på en outlet rea. Ett par terränglöparskor i ett för mig nytt märke blev det. Hoppas hoppas att vi skall trivas med varandra länge!

Så klart kunde jag inte hålla mig någon längre stund från att se vad de går för. Sally och jag tog ett träningspass på banan hemma nästan omgående från att jag parkerat bilen. Stor tumme (eller ska jag säga stortå) upp! Så skönt för fötterna att ha rymliga skor igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar