söndag 31 oktober 2010

Catch A Fire

 Åter en resa till Norge. Denna gång för att hämta hem vår lille valp från Ellen Brekke, Procordia's kennel.
Å, vilken resa sedan. Tidig morgon startade jag innan solen ens hade planer på att stiga upp. Hämtade upp min goda vän Bettan efter vägen. Bettan erbjöd sig självmant att följa med på en roadtrip längs E6an. Jätte snällt och så trevligt att ha sällskap längs vägen. Det underlättar så klart att man har någon med sig när man hämtar en valp och dessutom kunde vi ju dela på körningen så gick resan lite snabbare.

Det blev verkligen en spännande tur. Det började med att min trotjänare vägrade starta. Tillslut gjorde den det och sedan rullande escapaderna på. En mötande bil i fel körbana och vi fick hjärtarna i halsgropen, vid ett tillfälle var vi rätt nära en avkörning i diket, två felkörningar och en brinnande bil som occuperade körbanan framför oss...

Så glada vi var att tillslut komma hem och resan var verkligen värt allt besvär. För med mig hem fick jag en helt bedårande lite valp. Så trygg och modig med en fantastisk följsamhet, stora bruna ögon som ser in i mina och en svans som viftar oavbrutet. Procordia's Catch A Fire har flyttat in till oss och det känns bra i hela kroppen.
Han sov i princip hela resan. Lite åksjuk blev han men inget som bekom honom nämvärt. Väl hemma fick han bekanta sig med huset och de andra hundarna i turordning. Efter det tänkte vi att han kunde leka lite medan jag och Stefan kopplade av lite framför TVn men det slutade snart med att vi fick en valp sovandes vid fötterna mellan oss. Ut för en kvällsrastning och sedan gick vi och lade oss. Valpen sov hela natten till halv 8 på morognen. Helt underbart!
Idag skall vi bara mysa och bekanta oss mer med varandra. Om vädret tillåter så kanske det blir några kort att uppdatera hemsidan med.
Vi får se.

5 veckor




1 kommentar: