måndag 21 april 2014

Härlig påsk


Christinehofs slott
Påsken är över och förbi för denna gång. Vi har haft en härligt ledighet. Min mamma har varit på besök här nere. Vi har hunnit med en del denna helg, en del tack vare att hon har hjälpt till att sysselsätta barnen.

Vi håller på att fixar i ordning hallen och Stefan har lagt en hel del tid på det. Det är en hel del kvar, så jag väntar med bilder på den. Just nu ser det ut som någon har försökt bryta sig ut genom väggen och inte som det egentligen förhåller sig att vi rustar upp den särgade väggen där ytterdörren sitter.

En tur på påskrundan blev det och vi styrde då ut mot Österlen och stannade på flera små intressanta ställen.






Bästa hjälpredorna.
Jag och Wilgot har kommit en bit på väg att ställa i ordning sommarhagarna inför årets betessläpp. Fårtråden skall bort och några stolpar och trådar skall bytas ut.














Riga laddar upp för agility.
På söndagen var det agilitytävling i Åhus. Sally och Riga startade och Wilgot och min mamma följde med som publik. En riktigt varm och skön dag. Sally gjorde ett riktigt bra lopp i agilityklassen, den enda klass hon var anmäld till. 5 fel i slalomingången men annars super bra runda utan enda rivning!

Riga fick en oförtjänt ofokuserad första runda pga. att jag klantade mig. Tänk att man sitter där och väntar i timme in och timme ut och när det väl är ens tur så blir det så fel. Jag snurrade till det med mina startnummer och höll på att missa Rigas tur. Fick kasta oss in på banan och då gick det som det gick. Ofokuserad matte och likaså hund. I andra klassen hade vi samlat oss och jobbade på riktigt bra. 5 fel på slalomingången men vad gör väl det på en runda som nu var fylld av fart och fokus! Ett riktigt bra resultat på Rigas andra officiella tävling!


Annars har vi väl mest gjort sådant som vi även gör i vanliga fall. 

Extra långa promenader hör ledighet till.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar