tisdag 22 april 2014

Morgonpromenad i Rövarekulan

Efter att ha lämnat Wilgot på förskolan åkte jag, Hugo och hundarna vidare till naturreservatet som ligger strax utanför byn. Solen strålade och luften var fylld med vårens alla dofter. Vi tog en promenad genom Rövarekulan och runt Hejdeholm och riktigt njöt av det vackra vädret och omgivningarna. Att gå runt Hejdeholm känns lite smått exotiskt. I hagarna får man se Lamadjur (eller om det möjligen är Alpackor), Jakar och en Kamel.

Att vara ute tidigt på morgonen och höra fåglarna kvittra är en sådan skön känsla. Hela promenaden hade kunnat fortsätta så om det inte vore för att från en gård kom två lösa, stora hundar springande. De lämnade sin gård och sprang längst den ca 50 m långa infartsvägen tills de kom ikapp oss. Jag fick använda min mest otäcka röst för att hålla dem på avstånd men de följde ändå efter i ca 30 m. Ingen ägare syntes till och jag var riktigt orolig för att de skulle komma närmare och ge sig på mina hundar. Känslan av maktlöshet blandades med ilska över ägarens brist på översyn av sina hundar. Som tur var hände inget och vi kunde fortsätta vår promenad och hitta tillbaka till den lättsamma, njutbara känslan igen.

Hundarna fick svalka sig i bäcken när vi kom tillbaka och det uppskattades vill jag lova!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar