onsdag 18 juni 2014

Jag hamrar och spikar, jag bygger...

Ja nu börjar det hända grejer ute med. Dags för kompostgallret att försvinna även där. Kompostgaller kan vara bra till mycket men efter några års användande känner jag för att ha något mer stabilt och hållbart.

Till valphagen ute vill jag även enkelt kunna göra så att tiken kan hoppa in och ut till sina valpar som hon vill, eller att ha henne instängd/utestängd därifrån. Därför byggde jag en egen lösning med en liten grind. Det gör det även lättare för mig och andra som ska in till valparna att ta sig dit utan att stå på näsan eller råka släppa ut några vildfrön.

Inte fullt färdig än, men det tar sig. Jag har ju någon vecka till på mig innan det är dags för valparna att komma ut.

I den här hagen är valparna den första tiden när de är ute. När de blir större får de följa med överallt på gården och tillbringar mycket tid med oss i trädgården. I hagen är de då när vi inte kan hålla ögonen på dem men ändå vill ha dem med ute.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar