torsdag 16 december 2010

Fusk skimmlar

Då var det dags för ett nytt snöoväder att dra in över vårt land. Idag är jag glad att jag inte har några möten eller annat inplanerat som gör att jag skulle vara tvungen att ge mig ut på vägarna.

Hästarna fick äta sin frukost ute men strax innan lunch var de täckta i snömodd och då tyckte jag att det fick räcka med friskluft för idag. Stallet är klart och alla djuren är ompysslade. Wilgot och hundarna har varit med ute i stallet och vi lekte och busade lite i snön på vägen in så nu kan vi gott njuta av att kunna vara inne i värmen och bara spana ut på eländet då och då.

Vi får ju så klart masa oss ut över gårdsplanen för snabb hundrastning och fodring av hästarna men det skall vi nog klara. Hundarna är inte direkt lätta att få utanför dörren sådana här dagar. De kissar så snabbt det bara går nedanför trappan och sedan är de snabba att smita in igen. Det är tur att vi har en stor stallbyggnad där de kan springa runt och busa så de får göra av med lite energi.

Hoppas att ni har det bra där ute i landet och att ni kör försiktigt om ni måste ut!

2 kommentarer:

  1. Siv är i extas i det här vädret. Hon vill bara ut. =)

    SvaraRadera
  2. Här är de samma visa hunden älskar snö men storm och kyla är ingen höjdare. Så de är bara att klä på skaran och försöka hålla alla på gott humör medans vi är ute. Du har tur du här hemma har jag en brutta med överskottsenergi hon funderar varför vi inte går på långprommis ;)

    Kram
    frida

    SvaraRadera