torsdag 2 december 2010

Catch goes SKK

Nu finns Catch med i Svenska kennelklubbens register. När man importerar en hund till Sverige skall man skicka in dess registreringsbevis till SKK. Hunden får då ett Svenskt registreringsnummer som därefter blir det officiella. Man behåller dock det utländska registreringsbeviset.
Det tog ett tag innan jag fick Catch registreringsbevis från Norska kennelklubben. Norge har lite annan administration än vad Sverige har. Där förhandsregistreras valparna med nummer men det officiella registreringsbeviset skickas inte ut förän ägaruppgifterna har sänts in till NKK.
Jag fick Catch bevis i förra veckan. I tisdags åkte jag till vårt postombud och sände iväg det till SKK med postförskott. Då man skall skicka originalet så vågade jag inte chansa. I torsdags eftermiddag pep det till i mobilen. Fick ett sms där det stog att ett postförskott har sänts från SKK till mig och att jag skulle meddelas vidare när det fanns att hämta hos vårt postombud. Det kallar jag snabb service!

Gick genast in på SKKs avelsdata för att kolla att Catch verkligen fanns med, vad han har fått för nummer osv. Jo då, han fanns med! Men i stället för Norge som importland stog Spetsbergen... Hmmm... Vad jag vet är det den största ön på Svalbard... Men vad jag verkligen VET är att det inte var där jag hämtade honom. Märkligt!


Procordia's Catch A Fire H lancashire heeler

1 kommentar:

  1. He, he...
    Coolt att ha en heeler från Spetsbergen!!!
    DET är det inte alla som har.

    SvaraRadera