onsdag 8 december 2010

Julkort


Julen närmar sig med stormsteg. Här i Skåne är det för ovanlighetens skull vinter på riktigt med äkta snö. Hoppas att det håller i sig hela vägen över nyår. Därefter kan det få töa och bli vår snabbt, det gör mig inget.

Årets första julkort har kommit. Jag blev jätte glad och lite överraskad faktiskt. För det var verkligen ett vackert kort, lite personligt också. Det är Ellen (Catch uppfödare från Norge) som har sänt en vacker och julig bild på en Heeler. Så rart!!

Kan inte hjälpa att känna lite press. Det här med julkort är inte min starka sida. Någongång runt påsk brukar jag få höga tankar om att i år ska jag skicka julkort till verkligen alla jag känner. Korten ska vara riktigt personliga men helst utan bild på barn som blir större och fler för varje år. Någonstans på vägen så kollapsar dock idéerna. Om jag har tur så får jag iväg en ynklig skara julkort med färdigtryckta tomtar köpta på Ica dagen efter att de enligt posten skulle ha legat på lådan...

"Det är tanken som räknas", brukar dyka upp i mitt huvud för att rättfärdiga min brist på framförhållning och tidsprioritering på detta område. "Nästa år, då ska jag baske mig göra det bättre!"  Eller så inte... Vi får se! Men för att på ett ynkligt sätt rädda detta år (om jag inte lyckas ta mig till affären) så säger jag här på webben:

God jul på Er alla!!

Vackert som ett julkort.



1 kommentar: