fredag 25 februari 2011

Dagens outfit

Det råder mode på bloggmode... Jag vill ju så klart inte vara sämre i min blogg, så här kommer dagens outfit gott folk!

Lager 1: Färgglad t-shirt från H&M med matchande linne under. Säkerligen helt fel säsong men det livar upp själen lite i det trista vintervädret. Gråa långkalsonger med säkert 10 år på nacken. Tillhörande extraknän och rumphäng. Gråa strumpor, billiga från Ica Maxi. Oj, tänk de matchar långkalsongerna, inget som var planerat utan rent av en lyckoträff.


Lager 2: Brun lite längre tröja från H&M med extra stor hals - perfekt istället för halsduk. Grön väst, North Brook, inköpt på någon sportoutlet. En gång i tiden svarta stretchjeans från Zoul. Slitna som bara den men ack så sköna. Stilikoner från 60-talet kanske kommenterar att det inte är ok att ha svart (även fd. svart) och brunt men vakna upp - nu är det 2000-talet och för egen del kör jag enligt konceptet - praktiskt och skönt funkar!


Lager 3: På toppen. Någon form av mössa i brunt och cerise. Text: queen of hearts. ?? Köpt på någon barnavdelning. Enda chansen att hitta en mössa till mitt huvud. Olivgrön dunjacka från Everest. Grymt varm. I like! Svarta termobyxor. Märke? På fötterna ett par sjukt sköna skor från Jack Wolfskin. Vad har jag på händerna? Varma vantar från Ica Maxi. Matchar inte alls, sticker i ögonen och skapar oro i helhetsbilden. Men det fanns ingen annan färg och jag gillar att inte frysa om händerna, så så fick det bli.


Japp! Då är jag redo för en fredagkväll i ridhuset. 3 lektioner - det skall nog gå bra!

1 kommentar: