tisdag 1 februari 2011

Som på beställning.

Knappt har jag hunnit skriva i bloggen att det inte händer så mycket här för än vi får lite mer "krydda" på tillvaron. Dessvärre förtydligade jag inte att det gärna fick hända lite mer trevliga saker. Så går det...

Äh, så farligt är det inte. Riga och Wilgot har fått Ringorm. Eller, jag tror med stor säkerhet att det är det. En odling kan ta 3-4 veckor så vi behandlar nu med ett relativt heltäckande svampmedel. Riga har det runt båda ögonen medan Wilgot bara har en liten fläck strax under ögonbrynet. Wilgot ser redan mycket bättre ut. Rigas utslag var mycket större och blossade upp snabbt så det tar nog lite längre tid för henne. Som tur är har de andra djuren klarat sig och jag hoppas att det håller i sig.

I helgen åkte vi ut till Stefans föräldrahem och hälsade på. Alla hundarna fick följa med och vi tog en mysig promenad runt ägorna. Tyvärr blev det ingen vallning då korna står inne på stall den här årstiden men jag lyckades ta några bilder på vår promenad.



Ley och Catch
Ley och Megan
Catch
Sally spanar
Riga

1 kommentar: