söndag 27 februari 2011

Here comes Conny


"Jag måste låna en ridhäst", sa jag till mig själv en dag när det stog klart att jag behöver vidareutbilda mig och mina ridkunskaper på det mer utbildande planet. Kursen jag ska gå kräver egen häst och jaha, här hemma på gården har vi ju bara ett avelssto och ett knippe ungponnyer. Ridning är en färskvara som måste vårdas och då jag inte har ridit aktivt på mycket länge så får jag ta tag i detta snarast om jag nu dessutom skall hoppa på kursen. Som tur är erbjöd gode vännen och fd. arbetskamraten Gitte mig att låna en av hennes hästar, när jag frågade om hon visste någon lämplig. Conny lär vara en pärla. Yes! Vad skoj det skall bli! Nu är det snabba ryck! Conny flyttar antagligen hem till oss i nästa vecka och stannar till sommaren.

Tänk, detta hade vi nog aldrig kunnat ana när Stefan red Conny den där sommardagen 2006. Men se så fint det såg ut! (men en hjälm på skallen skulle han ju ha haft).

Om nu Conny skall bo hos oss ett tag så förtjänar hon ju (ja, det är faktiskt ett sto) en ordentlig presentation. Conny heter egentligen Greight Confidence. Hon är född 2000 e. Calato (Capitol I- Landgraf I) - Pontus 497 - Orkan 444. Conny har hoppdiplom på 3-årstest och har lämnat 2 avkommor; French Connection f. 2004 e. Uskudar des Malais 788 och Greight Attention f. 2010 e. Alligator Fontaine 1140.

Har vi tur så kommer det nog fler blogginlägg på det här ämnet ;)

2 kommentarer:

  1. Vad kul! =)
    Henne har jag också lånat en gång i tiden! =)
    Lycka till! =)

    SvaraRadera
  2. Ja det minns jag. Conny är en klippa ;)

    SvaraRadera